tisdag 23 januari 2018

Puch Florida 1964 - nästan klar



Det börjar närma sig slutet. Jag ska dra en ny elstam mellan styre och framlampa. En stötdämpare satt fast så köpt en sådan begagnad som är på väg hem. Glaset på baklampan var trasigt så det måste fixas. Originalmotorn ska få nya ramlager. Någon gång. Istället tog jag en treväxlad Dakota-motor från1967 från hyllan. Klädkåpan köpte jag på Tradera, en original. Styret är nytt - likadant som satt på när jag köpte den. Jag vet inte om den fick detta som originalstyre när den såldes ny. 1964 ska ju annars ha det lägre styret med fast styrstam men det är ju varken snyggt eller bekvämt. Så jag väljer att fortsätta med förre ägarens val. Sadeln, en Lepper användes av Puch fram tom 1960 parallellt med Bategu och Denfield. Så någon gång är denna bytt. Den får hänga med tills en Bategu dyker upp. Kvar att leta upp är ett vajerskydd av vit plast till ena sidan av framskärmen och det vita kabelskyddet till framlampan. Dessa delar lär ta några år att hitta. Kul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen