måndag 12 maj 2014

Dakotaprojekt 2014: Så här blev luftburken / Tradera-bluff avslöjad

Efter mycket möda är luftburken klar. Färgborttagning för att behålla konturerna i plasten. Tog verktygslocket i bara farten, och här var det inte nitar till låset, utan skruvar. Så mycket enklare för mig att ta av det innan det är dags för det obligatoriska citronsyrebadet. Kolla baksidan. Puch lackade ibland direkt på plåten utan grund, så här blir det då 37 år senare. Satt och kollade lite på Tradera, och vad ser man då? Jo en motor som jag plundrade på lite delar och sedan sålde vidare på Blocket för en spottstyver. Döm om min förvåning när jag läser texten i auktionen. "Fungerade fint när den monterades av ramen för många år sedan". Ursäkta mig, men varför ljuga om det. Eftersom jag känner ägaren före mig kan jag garantera att ingen av oss var med när den monterades av någon ram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen