fredag 24 januari 2014

Nya gummimattor på plats på Alabama från Stockholm

Det tog en liten stund innan jag riktigt fattade hur man monterar dem. Jag vågade inte riktigt ta tag i gummiplupparna och dra dem hårt genom fotplattan. jag var rädd att de skulle gå av. Men jag insåg att det var enda möjligheten att få dem på plats. Nu är det inte mycket kvar att montera, men att sitta med garageporten öppen i kylan som jag är tvungen till begränsar arbetstiden till enbart korta stunder. Så det tar tid det här.

2 kommentarer:

  1. Testade du att lägga in gummimattorna i ett torkskåp först? Jag gör det med nya däck innan byte. Gummit blir mjukt och elastiskt och lättarbetat. Men det kanske inte spelar någon roll på gummimattorna? Skall bli kul att se det färdiga resultatet sedan!

    SvaraRadera
  2. Det har jag aldrig tänkt på. Ska testa det när jag byter däck nästa gång. På gummimattorna spelar det ingen roll. Däremot var passformen usel på vänster sida, men det kanske är mitt eget fel

    SvaraRadera

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen