onsdag 4 september 2013

Sensommarvädring när garaget sopades

Kunde inte motstå den här bilden Puch Alabama 66-67-68. Inte ofta så många är ute samtidigt
Och så ett par eftersläntrare som fick titta ut medan jag packade in en 67:a lite mer rationellt. Nu finns det plats för en till. Efter städningen insåg jag att jag slarvat bort originalmotorn till den röda - förmodligen såld vid utrensningen av delar i våras. Alltså ingen idé att återställa den längre som planerat, suck!!! Kanske lika bra att hotta upp den med en fyrväxlad motor istället och köra den i vinter.

4 kommentarer:

  1. Mäktig syn! Med dina Alabama mopeder på rad. :-)
    Synd det där med originalmotorn... Men det spelar väl inte någon större roll, då du har så många fina moppar. Blir ju lite avundsjuk på dig.

    SvaraRadera
  2. Tack. Såg en 66:a på Blocket precis. Men jag lovar att hålla mig borta. Kollade på din Florida. Den måste du behålla. Har inte sett en så bra på länge. Och den tycks ju ha undkommit renoveringshysterin.

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Ja visst är det. Ibland längtar man efter föräldrahemmet där det finns ytor. Då kunde man ha ännu fler. Snart hoppas jag kunna ta en ny bild med fler i rad. Det krävs dock att jag tar mig i kragen och skruvar lite - men putsa är mer min grej har jag förstått...

      Radera

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen