torsdag 22 augusti 2013

Puch Alabama 66 - på väg att återuppstå

Jag har börjat plocka ihop en Alabama 66 från mina lådor. Till den här kommer jag att använda begagnade originaldelar - undantaget blir benskydd och fotplattor som blästrats, svetslagats och sedan lackats. 67:an är för illa åtgången så där funkar det tyvärr inte - ramen kräver lite svets då tidigare ägare borrat stora hål i bakskärmen. Med sliten originallack behåller man både charmen och historien som gör moppen intressant. Det skiljer också bara cirka 400 exemplar mellan denna och en av de andra 66:orna - om man nu kan lita på nummerserien. De har rullat i Skövde respektive Skara innan de hittade hit via Karlshamn. Min "röda" 66:a kommer från Lund. Och den andra 67:am har rullat i Sundsvall har jag för mig. 67:an i låda har jag ingen koll på, men den har slitits någonstans i Skåne eller södra Småland typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen