fredag 10 maj 2013

Provkörd: Alabama 1966

Så var premiärturen avklarad. Allt funkar, växelpedalen något trög, justering krävs. Toppar 40 med bra varv. Misstänker att pluggen är ur, men den är inte drevad. Ägnade dagen åt att polera lacken med lackrengöring. Det blir bra glans. Skärmen verkar gå att polera upp, den har ingen sträv yta som 67:an. Min andra 66:a har fått sin skärm lackerad känns det som, men jag är ej helt säker, har dock utgått från det. Kromet på fälgarna slut, som väntat. Avgassystemet rostigt, så det byter jag. Även hylsorna fram rostiga. Tanken kunde varit bättre. Men fotplattor och vindskydd ännu hela. Återkommer med bilder när den är rekonditionerad och vaxad för att bevara patinan. M

5 kommentarer:

  1. Ha ha du hade tur jag bor ju bara 5 mil ifrån,men kunde inte logga in från min mobil,jag var på jobb,annars hade jag budat till 7500 kr,/Staffan,

    SvaraRadera
  2. Ja jag undrade också var du blev av. Förväntade mig en strid som jag räknade med att förlora. Men jag hade matat in 8500 så jag hade uppenbarligen vunnit ändå. Men 5400 var ju ett riktigt kap. Om du är sugen kan jag sälja vraket från 67 till dig, har inget behov av den just nu, kräver en del jobb men matching numbers.

    SvaraRadera
  3. ok,jag tycker nog att du är mera den rätta entusiasten mera än mig ,mitt intresse går upp o ner hela tiden,jag har sålt min ena röda,vad ska du ha för 67:an? /Staffan,

    SvaraRadera
  4. Öppen för diskussion. Kan sälja allt till den, eller behålla en del delar. Det hamnar nog en hög på Blocket i slutet på månaden för jag har faktiskt inte plats för fler just nu - varken hemma eller i min långtidsförvaring.

    SvaraRadera
  5. ok jag funderar till imorgon,hör jag inte av mig då, hoppar jag av det,mvh Staffan,

    SvaraRadera

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen