torsdag 16 maj 2013

Alabama 67: Motorn börjar bli klar.

Alabaman i låda stannade hos mig. I dag har jag fixat motorn. Ska sätta den i en Florida och testa den så att den funkar som den ska. En ny begagnad rostfri sving med kedjeskydd kom med Posten från Tyskland. Och Björn lämnade lite skummgummi-bitar till sadeln. Såg ett par bitar latex i påsen, blir perfekt. Nu gäller det bara att hitta en firma som kan rostlaga benskyddet. http://puchsweden.blogspot.se/2013/05/illa-medfaren-puch-alabama-1967.html

5 kommentarer:

  1. Min moppe, en Alabama -64, som jag köpte begagnad när jag fyllde 15 gjorde exakt 42 km/h på mätaren otrimmad, men naturligtvis med ställbart munstycke.

    SvaraRadera
  2. Jag fick bara upp den nya Dakotan från 77 i 38, men sedan fick jag på ett 12 kuggars framdrev och då nådde jag 42. Två månader senare var pluggen ur och framdrevet 13 kuggar. Pluggen hade man lös i fickan med en 10:a fast ringnyckel för att snabbt kunna skruva av förgasaren om man kände att det var dags att tagga ner...

    SvaraRadera
  3. Tja Micke!

    En arbetskollega till mig är duktig på att svetsa och greja med plåt/järn, vill du att jag skall fråga honom om hjälp med ditt benskydd?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gärna, jag betalar naturligtvis för jobbet om han är intresserad. Det är mycket tunn plåt så man får använda TIG-svets - åtminstone har jag fått det berättat för mig.

      Radera
  4. Skall höra med honom på måndag, återkommer med svar då.

    SvaraRadera

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen