onsdag 6 mars 2013

Service och rengöring på schemat

Vad gör man en dag när man är ledig. Jo man tar fram en Alabama och börjar rengöra från novembers och decembers skit. 66:an pysslas om för att 67:an ska få vila lite. Den är ju förstås lika skitig efter årets första två månader. Skönt att att kunna växla mellan två bruksmoppar som man inte behöver vara så försiktig med. Mopeder är bruksföremål och inte skyltexemplar tycker jag även om jag själv gömt undan ett antal. Från Österrike kom en fint framhjul till MS50V:n som är näst på tur att bli iordninggjord. Framhjulet som jag hade var helt okej men jag kunde inte motstå detta på ebay, kolla kromet på navet och fälgbanan...Här helt oputsat, när jag lagt en timme eller så kommer det att vara i nyskick.

1 kommentar:

  1. Håller med dig Micke, mopeder skall brukas! Men visst hade det varit trevligt att äga en i toppskick, som kan stå och glänsa i vardagsrummet som det finaste pyntet! ;-)

    SvaraRadera

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen