onsdag 2 januari 2013

Vinterpyssel med Puch Lyx

Idag satt jag och pysslade en del med min falska Lyx. Med Posten kom en fin framskärm från Österrike. Den fyrväxlade Mexicomotorn har tagit plats i ramen. Fick ett par vita handtag från Tyskland i förra veckan - allt för att retas. Nu ska jag ringa Björn på Puchverkstan och köpa en vit Bategu-sadel och ett nytt kromat avgassystem. 79:an som jag hittade innan jul fick donera en pakethållare, ett kopplingshandtag och ett bakhjul. Egentligen borde jag kanske skaffa däck med vita däcksidor också... Blir nog bra det här till slut. Tänk, det var i februari/mars 2012 som jag köpte ramen utan att ha något mer, kan den bli färdig moped innan ettårsdagen? Känns tveksamt, men det är trots allt möjligt om jag skärper mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen