fredag 10 augusti 2012

Puch Sweden testar: Nytillverkade tanklock till Florida

Marknaden svämmar just nu över av nytillverkade delar till Puch. En del är bra, andra är riktiga missfoster. Krom som rostar direkt, dekaler som är direkt felaktiga som i inlägget tidigare, däck som spricker och så vidare. Jag har bestämt mig för att testköpa en del prylar och visa upp dem här. Först ut är ett nytillverkat tanklock i vit plast.
Tanklocket köptes på Tradera av säljaren Brattis - reggat som företag. Pris 60 kronor. Färgen är OK om man vill ha patinerat utseende - ska vara vitare när det är nytt. Ytan är skrovlig - ska vara blank. Locket är också betydligt lättare än ett originallock. Jag la märke till att när man skruvar fast locket kommer loggan inte i linje med tanken. Loggan är också i fel storlek och ganska dåligt utförd. Två av delarna i locket, gummipackningen och metallinsatsen är mycket bra. Korkpackningen ser ut att kunna falla sönder när som helst. Gummipackningen och metallinsatsen kan man använda som reservdelar i ett gammalt originallock. Min slutsats är att locket trots allt är prisvärt - det finns en dyrare variant som kostar 145 hos Puchverkstan.se - jag har inte synat det men det verkar vara bättre. Nästa gång ska jag visa hur en nytillverkad pakethållare ser ut när man använt den ett par år. När det gäller verktygslock till Florida och Alabama föreslår jag att ni letar upp ett äldre inlägg som heter "Rosten kom snabbt 2011" http://puchsweden.blogspot.se/2012/02/rosten-kom-snabbt-2011.html
Original och kopian
Här har jag använt gummipackningen och metallinsatsen i ett gammalt originallock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen