fredag 11 maj 2012

Puch Alabama 1966

Ja jag vet att den ska vara grå. Men jag köpte den av en äldre man juni 2011 i Lund som renoverat den för 10 år sedan. 1500 ville han ha. Och det fick han naturligtvis. Den låg på Blocket under "Köpes" så jag var den ende som ringde. Annars hade jag inte haft en chans. Kör med den till jobbet varje dag, funkar perfekt, jag kommer troligen aldrig att återställa den, känns OK som den är. Och perfekt i vårt blöta klimat. Notera gärna den hemgjorda växelspaken. Jag har skaffat en ny fotplatta med rätt växelspak som inte är modifierad, fattas bara växelstaget. Tack till Björn.

3 kommentarer:

  1. Kul att se din Alabama i närbild! ;-)
    Såg ju bara dig som hastigast när du körde förbi mitt jobb för ett tag sedan på Alabaman.

    SvaraRadera
  2. Jag har också en alabama med fotväxel som jag tänker renovera, man mina fotplattor har rosthål och jag söker efter nya. Vet du var man kan köpa nya eller begagnade i bra skick?

    SvaraRadera
  3. Hej

    Fotplattor är svårt att hitta hela jag har samma problem själv snackade med en verkstad för bilplåtskador de sa att allt kan fixas om man betalar 1000 spänn skulle ha för att fixa plattor och nederdelen på benskydden det lutar väl åt det hållet för mig annars är det väl tradera som gäller och hittar man några får man väl fixa även dem

    Ha det bra

    SvaraRadera

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen